با ۲ میلیارد تومان کجا می‌توان خانه خرید؟

بررسی فایل های فروش نشان می دهد با بودجه‌‎ای کمتر از ۲ میلیارد تومان در استان‌های اطراف تهران می‌توان خانه‌هایی تا مساحتی حدود ۱۲۰ مترمربع، نوساز و دارای سند تک برگ خریداری کرد.

به گزارش صدای بورس، بررسی‌ها فایل های فروش آپارتمان در استان های همسایه تهران نشان می‌دهد با بودجه‌‎ای کمتر از ۲ میلیارد تومان در استان‌های اطراف تهران می‌توان خانه‌هایی تا مساحتی حدود ۱۲۰ مترمربع، نوساز و دارای سند تک برگ خریداری کرد.

این در حالی است که در پایتخت می‌توان با بودجه‌ای حدود ۲ میلیارد تومان، واحدهایی با مساحتی تا حدود ۶۰ الی ۷۰ مترمربع خریداری کرد که البته اغلب این واحدها قولنامه‌ای، غیر نوساز، زیرهم‌کف و به لحاظ موقعیت مکانی در بافت‌های قدیمی یا دور از مرکز تهران قرار دارد. همچنین برخی از این آپارتمان‌ها دارای قابلیت اخذ وام و رهن هستند که می‌توان پس از تماس با فروشنده از مبالغ آن جویا شد.

در استان مازندران، آپارتمانی با ۱۰۲ مترمربع زیربنا و نوساز، دارای آسانسور، پارکینگ و انباری، یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان و آپارتمانی دیگر با ۱۱۰ مترمربع زیربنا و دارای این ویژگی‌ها، ۲ میلیارد تومان به فروش می‌رسد.

در استان سمنان، واحدی ۷۰ متری و نوساز به همراه امکانات مذکور، یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و واحدی دیگر با ۷۲ مترمربع زیربنا و ۱۰ سال ساخت، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

در استان قم، واحدی با ۸۲ مترمربع زیربنا، ۷ سال ساخت، دارای آسانسور،پارکینگ و انباری، یک میلیارد و۶۲۰ میلیون تومان و واحدی ۶۰ متری، هم‌کف و ۱ سال ساخت و بدون این امکانات، یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

در البرز، برای واحدی۷۰ متری و ۸ سال ساخت، دارای آسانسور، پارکینگ و انباری، ۲ میلیارد تومان و واحدی ۶۷ متری و ۱۰ سال ساخت، یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تعیین شده است و البته باید در نظر داشت که برای خرید برخی از واحدهای موجود در این استان برای مثال در شهر جدید اندیشه با بودجه‌ای کمتر هم می‌توان اقدام کرد و مابقی را به صورت اقساط وام و رهن پرداخت.

photo_2024-02-27_12-36-17

منیع: اکو ایران

کد خبر 491070

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • پیش‌بینی قیمت مسکن در سال ۱۴۰۳

    پیش‌بینی قیمت مسکن در سال ۱۴۰۳

    بعضی از کارشناسان حوزه املاک معتقدند که در فصل پایانی سال ۱۴۰۲، بازار مسکن و آپارتمان حرکت نسبی‌ای را تجربه کرده است. با این حال، اکنون با توجه به فاصله‌گرفتن بازار از رکود چندماهه، آیا ورود به بازار مسکن به عنوان زمان مناسب محسوب می‌شود؟

  • مهار نقدینگی سرگردان با ابزارهای بازار سرمایه

    مهار نقدینگی سرگردان با ابزارهای بازار سرمایه

    دبیر کانون سراسری انبوه سازان مسکن و ساختمان ایران با بیان این که نقدینگی سرگردان در اقتصاد می‌تواند با استفاده از ابزارهای بازار سرمایه مهار شود، گفت: ابزارهای تامین مالی حوزه مسکن به منظور جذب نقدینگی و مشارکت حداکثری مردم از مسیر بازار سرمایه باید متنوع‌تر شود.

  • پشت پرده ورود چینی‌ها به بازار مسکن ایران

    پشت پرده ورود چینی‌ها به بازار مسکن ایران

    تحلیلگران بازار مسکن در واکنش به ورود چینی‌ها به حوزه ساخت مسکن ایران، می‌گویند: متاسفانه علی رغم همه شعارهایی که داده می‌شود، هیچ مشکلی حل نشده است، بنابرین قرار نیست خارجی‌ها هم مشکل ما را حل کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =